NANCY PEETERS 


Als moeder van drie heel gevoelige kinderen en als leerkracht kwam ik al snel in contact met alle kleuren die de opvoeding van kinderen en jongeren met zich meebrengt. Onze kinderen zijn onze grootste schat en onze grootste uitdaging. Ze spiegelen ons dat  waar we van kunnen groeien en leren. 

Kinderen en jongeren met een sensibel, overgevoelig zintuigstelsel hebben specifieke noden. Als ouders heb je daar vanaf hun geboorte of eerste levensjaren  al mee te maken. 

Kinderen en jongeren met een sensorische overgevoeligheid hebben een specifieke aanpak nodig. 

Ik was zelf zulk een kind en heb tevens deze gevoeligheden leren herkennen en benaderen vanuit een heel andere visie. 

Na jarenlange pittige levensgebeurtenissen te hebben ervaren en levenslang te blijven zoeken, onderzoeken en studeren heb ik voor deze groep kinderen en jongeren verschillende toeganspoorten gevonden om hun leven meer rust en openheid te geven. 

Terug kijkende en onderzoekende (h)erken ik autisme,AD(H)D en HSP in mijn familie, in mezelf, in mijn relatie(s) en vriendenkring. Het gelijke trekt het gelijke aan. Vandaar mijn ervaringsgerichte aanpak. 

MIJN AANPAK  


Vanuit aanvoelen, rust, respect, ruimte en overleg, wil ik met ouders en kind / jongere een contact aangaan van ongedwongenheid, vertrouwen en zachtheid.  Ik heb in mijn toolbox tal van methodes die ik kan inzetten om jullie als ouders met jullie kind in alle aspecten van zijn/haar wezen te helpen zich verder te ontplooien. Lichaamsgerichte therapie, creatieve en energetische therapie worden samen ingezet om de opgelopen ontwikkelingsachterstand weer bij te benen. Ik wil de stress in het gezin helpen verminderen en de flow weer op gang krijgen.  

QIGONG SENSORY THERAPIE 

Deze therapie die energetisch lichamelijk werkt, gaan we dagelijks inzetten om energetische blokkades op te heffen en de normale flow in het lichaam weer op gang te krijgen. Zo kunnen alle organen weer normaal functioneren en het zenuwstelsel weer tot rust worden gebracht. Van hieruit treedt heling en ontspanning op welke een goede bodem is voor positief leren in verbinding met de omgeving. 

CREATIEVE SENSORISCHE HULPVERLENING

Vanuit mijn aanvoelen, het gesprek met de ouders en het kind/jongere ga ik in overleg bijkomende methoden aanbieden die meer inzicht, ontspanning en verwerking van oude psychische pijn en triggers kunnen bieden. 

Ik onderzoek via welke zintuigen ik het kind kan bereiken. Ze zijn vaak hooggevoelig of ondergevoelig en stimulatie van andere zintuigen en vooral de huid kunnen bijdragen aan een mooie fijne helende sfeer en contact. Via muziek, kleuren, sandplay, poppenspel, integratieve massage,

natuurgeneeskunde, levensbeschouwing kunnen we nog meer contact maken met het innerlijk van je kind en een veilige basis creëren zodat het zich naar buiten durft begeven en de wereld gaat observeren en aangaan. 

MIJN OPLEIDINGEN EN LEVENSERVARING


Levenservaring is de beste leerschool. Vanuit verschillende pittige ervaringen in mijn leven ben ik me telkens gaan scholen. Zo heb ik een rijke en stevige basis gecreëerd om de veelheid aan pijnlijke, traumatische ervaringen te bekijken vanuit verschillende visies om de emoties die er mee samen gaan te verminderen of te verwerken. Angsten kunnen je beperken en ze kunnen je aanzetten om ermee aan de slag te gaan. Sensorische overprikkeling kan veel angst veroorzaken en als reactie de Vecht, Vlucht of beVries modus aanzetten. Met methoden als Qigong therapie, EFT, Sedona, Feet , focussen en bach,  ga ik ouders en kind bewust maken en ontladen. Dit vermindert hun angsten en hun Vecht Vlucht Vries  reacties.


Basis opleidingen

Leerkracht lager onderwijs : THOMAS MORE 

postgraduaat autisme en randnormale begaafdheid :  UCLL Hasselt

postgraduaat seksuele hulpverlening (paper : aanraken en aangeraakt worden bij autisme ) : UCLL Hasselt 

Qigong sensory therapy : Antwerpen

Integratieve Massage : Westerlo 

 

Bijkomende helende opleidingen


Bach bloesems, aromatherapie en edelsteentherapie

Feet: free emotional energie therapie

EFT: emotional freedom therapie

Qigong, tai chi

Sedona, reiki

Intuïtieve ontwikkeling/natuurcoaching

Lachyoga en kinderyoga

Sandplay therapie

Biologische wetten 


Bijkomende creatieve opleidingen 


Kunstzinnig dynamisch coachen  5 jaar

Leerkracht aso project kunstvakken en plastische kunsten 1 jaar

Deeltijds kunstonderwijs : schilderkunst, zang, percussie

Gitaar, dwarsfluit, trompet, blokfluit

Clownerie, improvisatietheater en poppentheater




Werk en levenservaringen 

 

Qigong therapie 

Onderwijs

Crèche

Kinderopvang

Kinderanimatie

Massage

Coaching

Rond thema's: HSP, AD(H)D, autisme, kindermisbruik, kinderoncologie, scheiding ouders, verdriet, angsten en buitenzintuiglijke gewaarwordingen

   

Sandplay en voice dialogue met poppen

Sandplay is een methode om via spel en bouwen van jou landje, je innerlijke processen zichtbaar te maken en naar buiten te brengen. Zo kunnen er spelend en bouwend processen in gang gezet worden en op natuurlijke spelende wijze verandering en heling brengen. 

Sprookjesmassage

Tijdens een sprookjesmassage word je ondergedompeld in een sprookjesachtige sfeer met aangepaste geuren, kleuren en halfedelstenen.

°Sneeuwitje : wit:zuiveren, inspiratie

°Doornroosje: roze: hart, liefde en zachtheid

°De kleine zeemeermin: blauw : dolfijnen: speelheid, gevoel, de stem. 

Integratieve massage 

Deze drieledige massage biedt u een heerlijke ontspannende en helende tijd waarin u weer helemaal bij jezelf mag komen. De drie gebruikte technieken tijdens deze massage zijn: 

°dynamische massage (vergelijkbaar met holistic pulsing) waar je zacht gewiegd en geschud wordt

°een intuïtieve oliemassage

°polariteitsmassage (in balans brengen van de energie door zachte aanraking )

Deze drie technieken worden afgewisseld zodat het lichaam zich volledig kan ontspannen. Het bevordert heling en slaap. Je energie wordt weer aangevuld, pijntjes verzachten en het gemoed verbetert. Je voelt je weer beter in je lijf.

                        Duur 75 min

                        Prijs 50 euro


Kunstzinnig dynamisch coachen

Via creatieve middelen vanuit beeld , dans geluid, stem, drama en voelen gaan we naar ons innerlijke stuk kijken om zo weer met een kunstzinnige werkvorm onze innerlijke beleving en beeld naar buiten te brengen. Schilderen, kleien, dansen, een gedicht, een lied en zoveel meer kunnen ons helpen om onze positieve stukken in onszelf weer te gaan zien en benutten. 

ANDERE ONDERSTEUNING